Firmast Turundus Kursused Artiklid Kontakt

 

Firma suvepäevad – kas suur joomaorgia või lahe ühispuhkus meeskonnale?

Igapäevases töörutiinis veedame enamuse oma parimast aktiivsest ajast ning positiivne meeskonnavaim ja mõnus kollektiiv on väga olulised. Ettevõte, kes väärtustab meeskonnavaimu, korraldab kindlasti vähemalt korra aastas firma ühisürituse. Paljud töötajad ja nende kodused kaasad suhtuvad aga iganenud eelarvamusega sellistesse üritustesse.

"Ma tean küll, mis nendel pidudel toimub, eesmärk on ennast juba kohale sõites võimalikult ruttu täis kaanida, flirtima hakata ja lõpuks magama kukkuda, kelle kõrvale juhtub. Eeskujulikud pereinimesed ja tööl vägagi konservatiivsed kolleegid muutuvad kevadisteks vasikateks, nautides hetkelist süllekukkunud vabadust," on sarkastiline arvamus keskmisest firmapeost.

Kas see on arvamus pärit kolhoosiaegsetest süldipidudest või on suhtumisel tõepõhi all? Millest sõltub õnnestunud firmapidu või selle totaalne läbikukkumine?

Personalijuhid väidavad kindlalt, et uute töötajate värbamisel on palga ja tööalaste ambitsioonide täitumise kõrval inimestele ääretult oluline suurepärane kollektiiv ja meeskonna ühtsustunne. Ka tööintervjuudel küsitakse peaaegu alati firma ühisürituste ja töövälisel ajal kooskäimiste kohta. Tööväliseid üritusi võib teha kord kuus või kord aastas – ettevõtte eripärast ja kollektiivi suurusest sõltuvalt. Seega on need üritused ja nende toimumine meeskonnale oluline.

Tean kollektiivi, kelle iga-aastase suvepäevade eelarvet otsustas Ida-Euroopas resideeruv emafirma kärpida. Kohe oli meeskond valmis isiklikud tulemuspreemiad ohverdama, et üritus saaks igal juhul toimuda. Õnneks oli firma juhtides piisavalt "rehepappi" ja üritus toimus. Ja müügipreemiad jäid alles. Kohalik juhtkond teenis endale meeskonna silmis sellega kõvad plusspunktid.

Milline iga konkreetne pidu välja näeb, sõltub aga ikkagi peamiselt pidu korraldavast toimkonnast. Kui peo organiseerimisel piirdutakse kogu korralduse firmasisese delegeerimisega, kes broneerib öömaja, korraldab transpordi, tellib söögid-joogid ja toob kodunt maki, siis võib üritusest kergesti tulla joomapidu ja flirtijate orgia. Kui aga üritusse on natukenegi investeeritud ideid ja aega, tehtud pooletunnine ajurünnak, et korraldada ühtse stiili ja konkreetse tegevuskavaga üritus, on õnnestumine garanteeritud.

Ürituse korraldamise 3E reegel – Ettevalmistus, Ettevalmistus, Ettevalmistus

Esmalt tuleb selgeks teha, millised on need tegevusalad mis sobivad kollektiivis enam-vähem kõigile. Lahe on ju ratsutada, õppida surfama või lõbutseda metsas ATV-dega. Paraku ei ole need tegevused just kõige ohutumad ja kindlasti leidub meeskonnas neid, kes aktiivset füüsilist tegevust just oma kõige tugevamaks küljeks ei pea. Jagada kollektiiv firmapeol aktiivsete ja passiivsete harrastuste järgi pooleks ei ole ka kõige parem lahendus, kui eesmärgiks on siiski ühine tegutsemine ja kollektiivi liitmine.

Kindla peale minek on mõnekilomeetrine matk maastikul koos kohaliku matkajuhiga, et osaleda saaks ka töökaaslased, kes oma parimate linnakingadega metsa on tulnud. Täpsus- ja osavusmängud, vibud, ammud, tennispallid. Käepärastest metsamaterjalidest naljakate asjade valmistamine. Tubasteks tegevusteks sobivad lühikesed huvitavad viktoriinid ja isetegevuskavad.

Mõni sõna ka sellisest populaarsest õhtusest ajaveetjast, nagu seda on karaoke. Igas firmas on kindlasti  paar varjatud talenti, kes õhtu süvenedes avastavad endas lauluoskuse ja on võimelised karaoke-aparaadi olemasolu korral seda järgneva ööpäeva jooksul ka tegevuses hoidma. Meelelahutajana tubastes tingimustes on karaoke hea, aga seda vaid küllalt lühikese aja vältel. Seega tuleks lauluvõistluse korraldamisel arvestada maksimaalselt kahe tunniga ja jälgida, et see ei rikuks rahulikumate kolleegide uneaega.

Alati varitseb ka oht tegevuskava üle organiseerida, kus üliaktiivse firmasisese peakorraldaja käitumine meenutab pigem duracell-pioneerijuhti, kui ladusat ja märkamatut niiditõmbajat ja pealavastajat. Kui on vähegi võimalusi, tasub peo korraldaja väljast tellida. Kergem on kõigil, nii bossidel kui töötajatel, olla kuningad ja külalised omaenda peol, vaevamata pead korraldusliku poole üle.

Mis on veel oluline kordaläinud firmapeo puhul?

Ühtne ürituse sümboolika, mis haakuks peo üldteemaga. Minnes lihtsama vastupanu teed võib tellida kõikidele osalejate XXL suuruses T-särgid. Samas piisab ka täiesti, kui ürituse alguses volditakse endale lihtsad paberist maalrimütsid või sõlmitakse kaela ühesugused teematilised kaelarätid. Kõik see sõltub ürituse eelarvest ja temaatikast. Suurte kollektiivide puhul on oluline ühtne sümboolika eri osakondade kaupa, kui erinevate regioonide töökaaslased saavad reaalselt kokku vaid kord aastas, firma suvepäevadel.

Kokkuvõtteks oleneb iga firmapeo edu firma eripärast ja ettevõtte traditsioonidest. Firmad, kes peavad tähtsaks oma töötajate motiveerimist ning klientidele-partneritele kaasamist mitteametlikele koosviibimistele, kasutavad üldiselt üritusturundusfirmade teenuseid, saades vastu parima võimaliku professionaalse abi, kontrollitud eelarve ning rohkelt ideid meeskonna ühtekuuluvustunde kinnistamiseks.

Et ka kõige skeptilisema kolleegi küsimuse peale, kas me sellist pidu siis tahtsime, vastaks kõik üksmeelselt– JAH, TAHTSIME!

 
 

 

 
Savanna Marketing OÜ Mere pst 20 Tallinn 10111 Telefon: 6 537 590 gsm 50 537 59 E-mail: info [ät] savanna.ee